28 december, 2006

De Carlos wil ook nog eens in het nieuws voor eindejaar


Ambrasmaker Carlos Rodriguez, de coach van Justine Henin-Hardenne, zorgt op het einde van het al zo bewogen tennisjaar 2006 voor nog wat extra verbaal vuurwerk.In een interview met de Argentijnse sportkrant Olé haalt de Argentijn nog maar eens fel uit naar de familie Clijsters en -bij uitbreiding- de hele WTA. Maar deze keer maakt Rodriguez het wel heel bont: hij noemt Clijsters een "conchuda", een moeilijk te vertalen Argentijns scheldwoord dat "bitch" of "rotwijf" betekent. En eigenlijk nog erger dan dat."Lei heeft geen kloten aan zijn lijf"De 42-jarige Rodriguez praat in het interview openlijk over hoe zijn professionele relatie met zijn poulain is geëvolueerd door de jaren heen. De Argentijn vertelt enthousiast over hoe hij Justine leerde kennen toen ze amper 14 was en hoe hij haar naar de top bracht. Maar de toon verandert als Rodriguez wordt gevraagd naar de verstandhouding met die andere Belgische topper, Kim Clijsters. "De familie Clijsters beschuldigde Justine van doping, zowel Kim als haar vader (Leo), en zeggen dan achteraf dat zij het niet waren. Ik ben dan met vader Clijsters gaan praten en heb hem op de man af gevraagd of het waar was dat hij dat had gezegd. Want ik ben niet rancuneus. Maar ik kan het niet verdragen dat hij dan rond de pot blijft draaien. Als je kloten aan je lijf hebt, dan zeg je "Kijk, ik heb dat gezegd want dat is wat ik dacht, maar ik heb me vergist, mijn excuses". En zand erover. Maar nee, in de krant verschijnen dan plots berichten dat we vrienden zijn. Justine zei me: "Ik ben haar vriendin niet. Ik heb weinig vrienden en Kim is gewoon één van de vele speelsters in het circuit, aan wie ik goeiedag zeg." Dat is de waarheid, en niets anders.""Clijsters is rotwijf"Maar als de journalist van Olé voorzichtig oppert dat Kim zelf toch heel vriendelijk lijkt, gaat Rodriguez pas echt in overdrive:"Clijsters lijkt heel vriendelijk maar is eigenlijk een bitch. Ze doet zich vriendelijk voor, omdat dat het imago is dat ze wil creëren. Maar het minste wat je kan doen, is eerlijk zijn en zeggen "ik kan jou niet uitstaan en jij mij niet." Maar zo is ze niet... Ze heeft zich ook nooit verontschuldigd voor die valse dopingbeschuldigingen en sindsdien zeggen we nog amper goeiedag tegen elkaar.""Het WTA is circus van leugens"Ook van het aparte wereldje binnen het WTA-tenniscircuit laat Rodriguez niet veel heel: "De WTA is gewoon een circus van leugens!". De directe stijl van Justine, ingefluisterd door mentor Rodriguez die met zijn zuiders temperament zelden een blad voor de mond neemt, botst met de mentaliteit van de andere speelsters: "Ik zeg haar altijd dat ze "nee" moet zeggen als ze "nee" bedoelt. Maar binnen het circus van de WTA regeert de leugen, en dat botst.""Er bestaat binnen de WTA veel hypocrisie en Justine houdt daar absoluut niet van. Ik zeg haar altijd "trek met meisjes als Kuznetsova op", want met haar verstaat ze zich wél perfect. Maar de rest zegt goeiedag en steekt je dan een mes in de rug. Toch blijft Justine altijd beleefd maar als je elkaar niet kan uitstaan, moet je ook niet voorstellen om gezellig samen te gaan eten. Het moet gedaan zijn met die zever: Justine trekt niet op met mensen die haar niet interesseren..."

Geen opmerkingen: